REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO – www.linomet.pl
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin obowiązuje od 15.10.2013 r. określa warunki i zasady korzystania i funkcjonowania Sklepu www.linomet.pl
- Nazwa Sklepu, jego sposób działania, wygląd graficzny, oprogramowanie oraz baza danych podlegają ochronie prawnej jako utwór prawa autorskiego.
- Złożenie zamówienia w Sklepie jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją przez Klienta z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Przedmiotem świadczenia Operatora na podstawie niniejszego regulaminu jest sprzedaż detaliczna za pośrednictwem Sklepu. Ceny w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) podanymi w walucie złotych polskich. Ceny produktów nie zawierają kosztów transportu.
- Sprzedaż w Sklepie odbywa się poprzez złożenie zamówienia przez Klienta drogą elektroniczną. Informacje handlowe zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są zaproszeniem do składania ofert i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu kodeksu cywilnego.
- Warunkiem technicznym wymaganym do korzystania z usług Sklepu jest dostęp przez Klienta do komputera, przeglądarki internetowej oraz dostęp do Internetu.
- Kontakt z Operatorem możliwy jest poprzez adres poczty elektronicznej linomet@wp.pl lub formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej Sklepu.
- Sklep prowadzony jest tylko w polskiej wersji językowej.
- Operator zastrzega prawo do wycofywania produktów z oferty Sklepu w momencie wyczerpania produktów (stan magazynowy zero), wprowadzania zmian w ofertach, wprowadzania nowych produktów do oferty oraz do zmian cen produktów.
- Ilość danego artykułu będącego w danym momencie w promocji może zostać ograniczona. Operator zastrzega prawo wprowadzania i anulowania promocji.
- 2. DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Sklep – serwis internetowy prowadzony pod domeną linomet.pl oraz wszelkich subdomenach, w ramach którego Operator świadczy sprzedaż głównie części motoryzacyjnych, za pośrednictwem którego Klient składa zamówienia.
- Operator – P.P.H. Linomet, Włodzimierz Złotecki, Azaliowa 18, 42-300 Myszków, NIP: 5770004947, REGON 150619915
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, składająca zamówienia w Sklepie.
- 3. TOWAR
- Towarem są produkty sprzedawane w Sklepie.
- 4. ZAMÓWIENIA
- Złożenie zamówienia w Sklepie uzależnione jest od dokonania rejestracji w Sklepie poprzez wypełnienie formularza rejestracji oraz formularza zamówienia. Klient zobowiązany jest do utrzymania w tajemnicy przed osobami postronnymi wszelkie dane osobiste którymi posługuje się w Sklepie w tym także login oraz hasło do Sklepu. Odpowiedzialność za szkody spowodowane ujawnieniem ich przez Klienta osobom trzecim, ponosi tylko i wyłącznie Klient.
- Zabronione jest wybranie nazwy Klienta mającej charakter obraźliwy, wulgarny sprzeczny z dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego lub będącej nazwą własną podlegającą ochronie prawnej lub w inny sposób niezgodnej z Regulaminem.
- Złożenie zamówienia za pośrednictwem Sklepu jest możliwe przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia, które zostają złożone w dni robocze po godzinie 16 oraz w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą w najbliższy dzień roboczy od daty złożenia przez Klienta zamówienia.
- Chwilą zawarciem umowy pomiędzy Operatorem a Klientem jest moment wysłania przez Operatora drogą elektroniczną lub telefonicznie potwierdzenia złożonego przez Klienta zamówienia.
- Po dokonaniu zamówienia Klient otrzymuje od Operatora wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta podany podczas rejestracji będącą potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
- Zastrzega się, że Operator będzie rozpatrywać jedynie poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy, zawierający niezbędne do zrealizowania zamówienia dane osobowe Klienta.
- Jeżeli Operator nie dokona potwierdzenia złożonego przez Klienta zamówienia w ciągu 3 dni roboczych od daty złożenia przez Klienta zamówienia oznacza to, że zamówienie to nie będzie rozpatrywane.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- gotówką – za pobraniem,
- przelewem na numer konta bankowego: xx xxxxx xxxxx xxxxxx Klient może uzyskać przelew z terminem płatności 7 lub 14 lub 21 dni pod warunkiem zrealizowania 5 zamówień gotówkowych i udostępnienia odbitek kserograficznych lub skanów danych firmy: NIP, REGON, KRS. W takim przypadku Towar zostaje wysłany przed zaksięgowaniem zapłaty ceny przez Klienta za zamówiony towar na rachunku bankowym Operatora.
- 5. WYSYŁKA
- Towar przedpłacony zostaje wysłany po zaksięgowaniu zapłaty ceny przez Klienta za zamówiony towar na rachunku bankowym Operatora. Termin realizacji dostawy wynosi od 2 do 14 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty za zamówiony przez Klienta Towar. W sytuacji jeżeli wysłanie towaru będzie niemożliwe w terminie powyższym Operator zobowiązuje się do przekazania w tym względzie informacji w czasie niezwłocznym. Nie dotyczy Towaru co do którego Klient wybrał płatność za pobraniem.
- Zamówiony przez Klienta towar wysyłany jest na adres, który został wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Jako nadanie przesyłki należy rozumieć moment przekazania jej polskiemu operatorowi pocztowemu lub firmie kurierskiej.
- Obowiązkiem Klienta jest odebranie zamówionej przesyłki. Jeśli Klient nie odbierze przesyłki w terminie i nastąpi jej zwrot do Sklepu, koszty z tym związane ponosi Klient.
- Sklep przewiduje możliwość anulowania zamówienia Towaru tylko w sytuacji, gdy towar nie został jeszcze skierowany do wysłania do Klienta.
- Zamówienia są realizowane w kolejności składania zamówień, do wyczerpania zapasu danego produktu lub do wyczerpania zapasu produktu objętego promocją.
- Klient zobowiązany jest do zapłaty za zamówiony towar ceny podanej w momencie złożenia przez Klienta zamówienia, nawet jeśli cena produktu ulegnie zmianie.
- Cena produktu widoczna jest w ofercie Sklepu i nie obejmuje kosztów związanych z przesyłką.
- Nazwy produktów i ich zdjęcia, znaki towarowe oraz opisy produktów umieszczone w Sklepie są użyte tylko w celach informacyjnych.
- Koszt przesyłki pokrywa Klient i jest obliczany podczas składania zamówienia. Koszt przesyłki jest zależy od jej wagi. Na wagę przesyłki składa się waga zamówionego przez Klienta towaru oraz waga opakowania umożliwiającego przesłanie przesyłki.
- Klient składając zamówienie w Sklepie oświadcza, że zna i akceptuje koszty przesyłki.
- W momencie dostarczenia przesyłki obowiązkiem klienta jest sprawdzenie stanu przesyłki i jego opakowania. Należy dokonać tego w obecności dostawcy. Jeżeli przesyłka została uszkodzona podczas transportu nie należy przyjmować przesyłki i obowiązkiem klienta jest sporządzenie wraz z dostawcą „protokołu szkody”.
- Czas dostarczenia Towaru jest zależny od wybranego przez Klienta sposobu jej dostarczenia.
- Przesyłki dostarczane są tylko na terenie Polski.
- Odbiór osobisty zamówionego Towaru możliwy jest tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z Operatorem.
- 6. DANE OSOBOWE
- Klient wysyłając formularz rejestracyjny potwierdza, iż podane dane są kompletne i zgodne ze stanem faktycznym i nie naruszają praw osób trzecich oraz, że zapoznał się z Regulaminem i zobowiązuje się przestrzegać jego postanowień.
- Operator zastrzega prawo do sprawdzenia autentyczności podanych przez Klienta danych. W przypadku podania danych nieprawdziwych lub budzących uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości, a także pozostających w sprzeczności z przepisami prawa lub niniejszym Regulaminem Operator zastrzega sobie prawo usunięcia konta Klienta i wstrzymania transakcji przez niego dokonanych.
- Podanie nieprawdziwych danych lub informacji albo posłużenie się cudzymi danymi w celu skorzystania ze Sklepu może podlegać odpowiedzialności karnej oraz odpowiedzialności odszkodowawczej.
- Klient zobowiązuje się aktualizować swoje dane niezwłocznie po każdej zmianie danych objętych rejestracją, przez wprowadzenie odpowiednich zmian na koncie Klienta. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie utrudnienia wynikające z niezrealizowania obowiązku aktualizacji danych na koncie Klienta. Operator zastrzega możliwość odmowy świadczenia usług Klientowi, który nie dochował obowiązku aktualizacji danych.
- Podane przez Klienta dane osobowe są zbierane i przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Klient rejestrując się w Sklepie może wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Operatora zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. z 1997 Nr 133 poz. 883 w celach marketingowych. Każdy osoba która dokonała rejestracji w Sklepie ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich edytowania.
- 7. REKLAMACJE
- Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane lub są realizowane przez Sklep niezgodnie z jego postanowieniami.
- Reklamację należy kierować na adres poczty elektronicznej linomet@wp.pl Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e-mail Klienta podany podczas rejestracji w ciągu 14 dni od otrzymania prawidłowo przesłanej reklamacji.
- Operator zastrzega sobie jednakże prawo do wydłużenia terminu wskazanego w § 7 ust. 3 w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji będzie szczególnie utrudnione lub wymagać będzie wiadomości specjalnych, a także gdy napotka inne przeszkody niezależne od Operatora. Operator ponadto zastrzega, że rozpatrzenie reklamacji może wymagać uzyskania od Użytkownika dodatkowych wyjaśnień. Czas udzielania wyjaśnień przez Użytkownika każdorazowo okres rozpoznania reklamacji.
- Operator zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Regulaminu, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań jest spowodowane okolicznościami, na które Serwis nie miał wpływu mimo zachowania należytej staranności (siła wyższa). W przypadku wystąpienia siły wyższej wykonanie usług zostanie zawieszone na okres równy okresowi działania siły wyższej.
- Składając reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, Użytkownik wyraża zgodę na przesłanie odpowiedzi na reklamację przez Operatora również w tej formie.
- 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z ustawą z dnia 25 XII 2014 r. o ochronie praw konsumentów Klient ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru w okresie 14 dni od jego dostarczenia bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy.
- W momencie przyjęcia zwrotu przez Operatora pieniądze za zwrócony towar są przesyłane przelewem na wskazane przez Klienta konto bankowe w terminie do 14 dni od daty dostarczenia zwracanego towaru do sprzedawcy.
- 9. NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ. GWARANCJA I RĘKOJMIA
- Operator odpowiada wobec Klienta, jeżeli Towar w chwili jego wydania był niezgodny z umową.
- Jeżeli Towar był niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na towar zgodny z umową, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
- Klient traci uprawnienia przewidziane w punkcie poprzednim, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy.
- Operator odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu
- Roszczenia Klienta określone w pkt. 2 niniejszego paragrafu przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
- Procedura i postanowienia gwarancyjne zawarte są w karcie gwarancyjnej producenta dołączonej do produktu. W przypadku braku karty gwarancyjnej dołączonej do Towaru uznaje się iż nie jest on objęty gwarancją.
- Uprawnienia z tytułu rękojmi zgodnie z art. 558 § 1 k.c. są wyłączone w przypadku umów zawieranych przez Operatora z Klientami niebędącymi Konsumentami.
- 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zakazane jest umieszczanie w Sklepie treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów jest sąd powszechny właściwości ogólnej z zastrzeżeniem, że rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Operatora.
- Niniejsza Regulamin sporządzony został zgodnie z prawem polskim i wyłącznie to prawo winno być stosowane do jego interpretacji, w szczególności w przypadkach nieuregulowanych niniejszą, a także w sytuacji sporu mającego za przedmiot postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Uznanie jakiegokolwiek postanowienia Regulaminu lub jego części za nieważne lub niewykonalne, nie wpływa na ważność i skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.
- Żadne opóźnienie lub odstąpienie od dochodzenia praw wynikających z Regulaminu nie może być traktowane jako ich zrzeczenie. Zrzeczenie się określonych uprawnień (roszczeń), w związku z jedną konkretną sytuacją, nie oznacza ogólnego zrzeczenia się wszystkich przysługujących jej środków prawnych. Częściowe wykorzystanie przysługujących Stronie uprawnień nie wyklucza późniejszego skorzystania ze wszystkich praw, jej przysługujących.
- Operator zastrzega sobie prawo jednostronnego wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie.
- Wszelkie zmiany obowiązują od dnia wskazanego w zmienionym Regulaminie, który to dzień nie może jednak przypadać wcześniej niż na dzień opublikowania zmienionego Regulaminu na stronie Serwisu.
- W terminie 7 dni od dnia opublikowania zmienionego Regulaminu Klient może złożyć oświadczenie o braku zgody na obowiązywanie w stosunku do niego zmienionej treści Regulaminu – takie oświadczenie traktowane będzie jako wypowiedzenie przez Użytkownika stosunku prawnego będącego podstawą świadczenia usługi określonej w niniejszym Regulaminie.
Kontakt
P.P.H. Linomet, Włodzimierz Złotecki
42-300 Myszków, ul. Azaliowa 18,
tel. 509 788 158
email: linomet@wp.pl
Nr konta
Bank Spółdzielczy w Myszkowie
96 8279 0000 0106 6790 2001 0004